Onze aanpak

WIM online kijkt altijd vooruit. Dat is nodig om up-to-date te blijven in een snel veranderende online omgeving waarin technologie dagelijks wordt vernieuwd en verbeterd. Maar ook om de langetermijndoelstellingen van jou als klant na te streven. Zoals deze tegelwijsheid goed omschrijft; ‘A goal without a plan is just a wish’.

Strategie

Het opstellen van een goede online marketingstrategie vereist veel precisie. Je moet daarbij met veel zaken rekening houden. Welke trends spelen er, wie valt er binnen je online doelgroep, welke ontwikkelingen zijn er in jouw speelveld gaande? WIM Online helpt je met het ontwikkelen van je online marketingstrategie.

Dat doen we aan de hand van een doeltreffend stappenplan:

online strategie

Ik wil graag meer weten over WIM Online

De stap naar digitale eenvoud is slechts een klik verderop.

  1. WIM Sessie

    De basis van een goede website ontstaat tijdens een stevige sparsessie. Hier worden de doelstellingen geformuleerd, de missie of visie bepaald, de USP’s benoemd, de doelgroep bekeken en leggen we indien nodig de reeds bestaande website eens goed onder de loep.

  2. Research

    Onze research begint met een analyse van je merk of organisatie en een analyse van de concurrentie. Ook een nulmeting van je actuele resultaten wordt gedaan. De analytics van je website zijn daarbij essentieel, net zoals de gegevens van je online kanalen, benchmark studies en databronnen van buitenaf. We brengen het online gedrag van je doelgroep in kaart.

  3. Strategisch plan

    Een slimme strategie is van wezenlijk belang om doelstellingen te bepalen en samen een plan te ontwikkelen en uitvoeren. Met alle analyses en verkregen input uit de sparsessie maken we een kundig strategisch plan en bepalen we welke diensten en tools er nodig zijn om de gestelde doelstellingen te halen.

  1. Ontwikkeling

    Na het bepalen van de juiste strategie gaan we over tot de uitvoering en implementatie van het plan van aanpak. Hierbij worden in overleg concrete keuzes gemaakt: gaan we een nieuwe website bouwen, welke diensten moeten we gaan implementeren? Deze zijn voor elke case verschillend en krijgen dus telkens opnieuw onze volledige aandacht.

  2. Data analyse

    Data geeft ontzettend veel inzichten waarmee we het gedrag van je klanten verklaren en voorspellen. Data die afkomstig is uit web analytics en van andere bronnen zijn een schat van informatie, maar dan moet je deze wel op de juiste manieren lezen en vertalen.

  3. Optimaliseren

    De zesde stap in de strategieketen is het optimaliseren daarvan. Het hebben van een online (marketing) strategie is één, het optimaliseren daarvan is belangrijk om je campagnes scherp en succesvol te houden. Zo streven we de vooraf opgestelde doelstelling na. Deze bijsturing doen we op basis van rapportages, waarbij we elke stap en ieder vervolg scherp blijven monitoren.

  4. Rapporteren / Evalueren

    Per afgesproken periode presenteren wij je de behaalde resultaten. Na evaluatie gaan we aan de slag met eventuele aanpassingen of bijsturingen.

A De Amert 136, 5462 GH Veghel
T +31 413 34 12 99
E info@wearewim.nl